wtorek, 28 października 2014

Kremowa zupa z dyni z mlekiem kokosowym


Najlepsza zupa z dyni jaką jadłam. Cudownie rozgrzewająca, z wyczuwalnym delikatnie imbirem, ostrością chili – ale taką w sam raz, bez przesady i łagodzącym, aksamitnym smakiem mleka kokosowego. To mój ideał, z pełnią szczęścia w postaci dodatku kwiatów pora. Kupiłam ich więcej i zamroziłam, teraz dosypuję po odrobinie do różnych potraw. Wierzcie mi – taki drobiazg, a naprawdę czyni cuda. Ale i bez nich ta zupa jest boska! :)

Składniki (5-6 porcji):
1 dynia hokkaido średniej wielkości,
Oliwa,
1 łyżka masła,
2 pokrojone w kostkę spore cebule,
2 pokrojone cienko ząbki czosnku,
2 łyżki pokrojonego imbiru (albo 2 płaskie łyżeczki imbiru sproszkowanego),
1 świeża papryczka chili (długości ok. 6-7 cm) – wyczyszczona z pestek i drobno posiekana,
1 litr bulionu warzywnego,
1 puszka mleka kokosowego ( taka większa, nie ta całkiem mała),
Sól, pieprz,
Jogurt naturalny,
Kwiatki pora, albo prażone pestki dyni, słonecznika, ew. ulubiona zielenina (fantastycznym dodatkiem będą listki szałwii usmażone na maśle).


Piekarnik nagrzewamy do temp. 200 stopni. Dynię kroimy na kawałki średniej wielkości i układamy na blaszce wyłożonej papierem, skrapiamy oliwą. Wstawiamy do piekarnika i pieczemy ok. 30-35 minut. Odcinamy skórę z każdego kawałka. W rondlu rozgrzewamy masło i łyżkę oliwy. Wrzucamy na tłuszcz cebulę, czosnek, imbir i papryczkę. Mieszamy, zmniejszamy gaz, przykrywamy pokrywką i dusimy ok. 10-15 minut. Dodajemy dynię, wlewamy bulion i mleko kokosowe – gotujemy ok. 5 minut. Miksujemy całość, doprawiamy solą i pieprzem. Wlewamy do miseczek i do każdej porcji dodajemy po łyżce jogurtu i posypujemy wierzch kwiatkami pora albo pestkami, ziarnami czy też zieleniną.



11 komentarzy:

  1. super się patrzy na te zdjęcia, ładnie kolory ze sobą grają :).

    OdpowiedzUsuń
  2. zabieram sie wlasnie za gotowanie, dzisiaj konkurs na dynie, wiec ja zaniose zupe dyniowa !!!

    OdpowiedzUsuń
  3. zupa wyszla super!!!! zaraz wskakuje w kiecke i lece z ta zupa na konkurs dyniowy, sa wielkie szanse na zwyciestwo !!! Zupa rewelacja!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobilam! Przepyszna. Idealnie rozgrzewajaca na jesienna pogode.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja ją zrobię w najbliższym tygodniu. Dynia już kupiona :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja ją zrobię w najbliższym tygodniu. Dynia już kupiona :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja pewnie zrobię powtórkę :)

    OdpowiedzUsuń