poniedziałek, 17 listopada 2014

Bardzo Dobry Poniedziałek, czyli jedzenie w pracy. Część 3


Jaki poniedziałek, taki cały tydzień. Żeby nie zanudzać codziennie moim menu, będę w poniedziałki polecać domowe jedzenie w pracy. W każdym razie - postaram się. W niedzielę będzie może nieco więcej czasu, żeby pomysleć o przygotowaniu zawartości pudełeczek. Spróbujcie, a tydzień zacznie się świetnie. Tak jak mój dzisiaj:

- owsianką ze śliwkami, jogurtem naturalnym, mango, odrobiną miodu i prażonymi orzeszkami piniowymi,
- buchtą wypełnioną domowymi powidłami (to taka malutka bułeczka drożdżowa),
- kromką żytnio-orkiszowego chleba (wypiek niedzielny) z serem gorgonzola i oliwkami,
- sałatką z rukoli, awokado i fety (awokado skropione obficie sokiem cytrynowym) z dodatkiem sosu (oliwa, ocet balsamiczny, sól),
- komosą ryżową z bakłażanem, drobno pokrojonym i zgrillowanym z cebulką, oregano, solą i pieprzem.

Komosę ugotowałam w niedzielę wieczorem, bakłażana również przygotowałam wcześniej. Całość skropiłam oliwą, posypałam świeżymi ziołami (tymianek), do bakłażana dodałam też suszone owoce (sułtanki, czarna porzeczka, żurawina, goji).
Świeżość, energia, aromat no i sytość. Tego mi w pracy potrzeba. :)

PS. Niech was nie przerażają te „dziwne” składniki. Przecież równie dobrze to może być ryż, kuskus, banany, cukinia, kawałek mięsa z niedzielnego obiadu...

4 komentarze:

  1. Cudowne...
    u mnie po łykendzie to raczej wieje pustką w lodówce, a chleb wyszedł mi taki dobry, że na niedzielę nie starczyło...ech
    Dana, czy zrobisz jakiś przedświąteczny przegląd kulinarnych nowości wydawniczych ? Ukazały się "Poniedziałki bez mięs" i "Jerozolima", a może coś jeszcze ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Jerozolima czeka zapakowana na wigilię, ''Poniedziałki'' mam, pomyślę :-) .Chodzi Ci o przegląd potraw pod kątem świąt, czy książek pod kątem prezentów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej myślałam o przeglądzie książek pod kątem prezentów, ponieważ dopiero się ukazały, to zakładam że niewiele osób je ma. Co do potraw świątecznych to zdecydowanie liczę na Twojego bloga :)
      Miłego dnia

      Usuń
  3. Jeszcze ukazała się "Jadłonomia" i kolejna część "Moich Wypieków" i nowy Jamie Oliver... Chętnie bym zrecenzowała, ale niestety poza moim zasięgiem finansowym zakup tych książek na razie... Chyba, że poproszę św. Mikołaja :):). Może się uda chociaż ze 2-3 opisać.

    OdpowiedzUsuń