sobota, 28 czerwca 2014

Ciasto migdałowo-jagodowe


Wiedziałam, że to ciasto sprawdzi się też z innymi owocami. Fantastyczne z kwaskowym agrestem, „daje radę” i ze słodkimi, aromatycznymi jagodami. Trzeba jednak wykorzystać więcej jagód niż ja miałam, czyli pewnie przyda się z 1,5 małego koszyczka (8/14 cm). Ponieważ trochę brakowało mi wilgoci owoców, postanowiłam wspomóc ciasto bitą śmietaną z odrobiną masy kajmakowej (to ostatnio mój ulubiony „wspomagacz”).
Inne zmiany: upiekłam je nie w formie prostokątnej, ale okrągłej – takiej do tarty, z wyjmowanym dnem (28 cm) i posypałam dodatkowo płatkami migdałowymi . Może i nie trzymaja się ciasta po upieczeniu, ale miło chrupią przy jedzeniu, no i bardzo efektownie wyglądają na zdjęciach :).

Czyli : przygotowujecie i pieczecie zgodnie z wskazanym wcześniej przepisem, z tym, że przed włożeniem do piekarnika posypujecie ciasto jagodami, lekko wgniatając je w wierzch. Do każdej porcji ciasta można dołożyć śmietanę ubitą z dodatkiem gotowej masy kajmakowej z puszki (250 g śmietanki 30 % plus łyżka kajmaku).
Wydaje mi się, że najlepsze będzie to ciasto z wiśniami, ale trzeba na nie jeszcze trochę poczekać.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz